ביאנקה אורין

פיזיותרפיה וליווי התפתחותי​

אז, על מה אנחנו מדברים?

פיזיותרפיה התפתחותית
מטפלת בהתפתחות התנועתית של התינוק והילד ובהשגת יעדים מוטוריים כמו זחילה, היפוך, ישיבה, עמידה ועוד. כל תינוק יוצא למסע ההתפתחות הפרטי שלו, ולכם כהורים, לא תמיד יש יכולת להבחין ולדעת האם הכל אכן מתפתח כראוי ובהלימה לגילו של הילד.

מנגד, ישנם מצבים שבהם דווקא אתם, ההורים, מרגישים שמשהו לא תקין ורופא הילדים "לא מתרגש" מחוות הדעת שלכם ומציע לחכות ולתת לזמן לעשות את שלו. במצב כזה, אם אכן קיימת בעיה, ההמתנה יכולה לפעול לרעתנו, ולבזבז לנו זמן יקר שבו יכולנו כבר להתחיל בטיפול.

לכן, גם אם יש ספק, מומלץ לגשת לאבחון, ואם יש צורך להתחיל בליווי, בהדרכה או בטיפול ע"י פיזיותרפיסט המתמחה בפיזיותרפיה התפתחותית.

חשוב לדעת

ההתפתחות המוטורית התקינה (מוטוריקה גסה ועדינה), אינה מקדמת רק את טווח התנועה של הילד, אלא משליכה גם על ההתפתחות הקוגניטיבית, הרגשית, התקשורתית, השפתית והמשחקית שלו, ולהיפך. כל הרבדים הללו שלובים זה בזה, ופועלים בהרמוניה. האבחון המוטורי יכול לתת אינדקציה גם לבעיות התפתחותיות אחרות.

כשמדובר בתינוקות שנולדו פגים, או במידה וניתנה אבחנה נוירולוגית כלשהי כבר סמוך ללידה – יש חשיבות עצומה להתחיל בטיפול פיזיותרפי ממש מגיל אפס.

בקליניקה שלי אני מטפלת בתינוקות שנולדו פגים וגם בתינוקות עם טורטיקוליס (הטיית הראש לאחור או לצד אחד).

טיפול בפיזיותרפיה התפתחותית לתינוקות ולילדים קטנים אשר לא התפתחו כראוי מבחינה מוטורית, מביא לשיפור במצבם והם יכולים לצמצם את הפערים ולהדביק את קצב ההתפתחות של בני גילם

אני כאן כדי לכוון וללוות אתכם. לאחר בדיקה מקיפה – אני מתאימה מסלול של ייעוץ, ליווי והדרכה להורים, או מסלול טיפולי.

לשיחת היכרות, ייעוץ, טיפול, ליווי, הזמנת הדרכה או הרצאה: